Меню сайту

Розділи новин
Новини Церкви [418]
Українці в Португалії [19]
Новини Чину св. Василія Великого [33]
Новини Церкви в Португалії [1]

Календар новин
«  Січень 2011  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Форма входу

Пошук

Пожертва

Друзі сайту

Наше опитування
Оцініть сайт
Всього відповідей: 478



В онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Вітаю Вас, Гiсть · RSS 28.11.2024, 22:21

Головна » 2011 » Січень » 31 » НАМІРЕННЯ АПОСТОЛЬСТВА МОЛИТВИ НА ЛЮТИЙ 2011
НАМІРЕННЯ АПОСТОЛЬСТВА МОЛИТВИ НА ЛЮТИЙ 2011
16:15
ЗАГАЛЬНИЙ: Щоб усі шанували сім'ю в її ідентичності й визнавали її незамінну цінність для цілого суспільства.
 
Термін «ідентичність у сім'ї» в науковий обіг ввів Акерман — один із засновників сімейної тера­пії. Він розглядає сімейну ідентичність як ціннос­ті, прагнення і тривоги, які поділяються членами сім'ї чи взаємодоповнюються ними. Це так зване емоційно-когнітивне (розумове) «МИ» даної сім'ї. Ще дехто пропонує термін «внутрішня картина сім'ї» для позначення сукупності уявлень про послі­довність ситуацій (сценаріїв) повсякденного життя сім'ї. Ця послідовність сімейних сценаріїв утворює основу уявлень сім'ї про себе і своє майбутнє. Вона пов'язана з минулим сім'ї та планами на майбутнє, і на основі сімейних сценаріїв з'являються взаємні почуття, виникають і вирішуються проблеми.
Та все одно, з якого боку не дивитися на сім'ю, важливим залишається здоров'я: психічне, духо­вне, тілесне. Від стану цього організму залежить суспільство. «МИ» сім'ї, попри різні смислові пси­хологічні підходи, має формуватися відповідно до вчення Христа й науки Церкви. Інші альтер­нативи є причиною нездорового суспільства й занепаду цінності сім'ї як інституту. Як писав Іван Павло II, сім'я — це домашня церква, в якій має пе­ребувати Христос і Його право. Посягання на ці­лісність сім'ї є ігноруванням Божого закону. Тому в світлі Христового Різдва додаймо сценарії своїх сімей до сценарію Пресвятої Родини, щоб у на­ших сім'ях народжувалися й виростали Люди.
 
МІСІЙНИЙ: Щоб на тих місійних територіях, де першочерговою справою є боротьба з хворобами, християнські спільноти вміли свідчити, що Христос є поруч зі страждаючими.
 
Папа Венедикт XVI пише, що «страждання є частиною людського існування. Воно має місце, з одного боку, через обмеженість нашої природи, а з іншого — через безліч гріхів, які накопичилися в ході історії і продовжують безупинно посилюва­тися в даний час» (Енцикліка «Spe Salvi»). Усунути повністю біль, хвороби, терпіння зі світу людина неспроможна. Але може прийняти страждання й дозріти в ньому, знайти сенс через єднання з Христом, що страждав з нескінченою любов'ю — потішає Святіший Отець.
Християни, які несуть світло Христового вчення народам, що терплять, мають чувати, щоб іншим світлом не затінити надію хворих на кращу пер­спективу. Своїм служінням, прикладом власного життя мусять допомагати тим, кого страждання застали зненацька, без підготовки віри, щоб і вони стали мужніми й сильними в надії й любові. Потріб­но дати їм як учням також і уроки життя Вчителя.
 
МІСЦЕВИЙ: Щоб авторитет педагогів сільських і міських шкіл формувався насамперед у християнському вихованні дітей вдома.
 
Ми часто стаємо свідками непорозумінь у школі між учнем і вчителем, які виявляють неповагу до педагога. Може, річ у часі, у тому, що «такий тепер світ». В цьому також правда, але більшим чинником впливу на формування авторитету вчителя є дім, сім'я, куди учень приходить зі школи. Якщо батьки питають сина чи дочку про справи у школі, то навіть якщо й постають проблеми, вони вирішуються вдо­ма й не несуться до школи, не помножуються.
Якщо ж немає конструктивного діалогу, або, що ще гірше, батьки працюють за кордоном і всі проблеми «залагоджуються» грошима — вчитель ніколи не дочекається поваги від дітей з такого сі­мейного середовища. В цих випадках важко побу­дувати здорову духовність і виховати принципове покоління. Потрібне знання Божої мудрості, яке народжується тільки у християнській сім'ї і фор­мує повагу до кожної людини як особи.
 
ПОКРОВИТЕЛЬ НА ЛЮТИЙ
ПРЕП. МАКАРІЙ ЄГИПЕТСЬКИЙ
(1 лютого)
 
Народився в Єгипті близько 301 року. З любов'ю й сердечністю послужив він своїм батькам у старості, виконавши заповідь про шанування батьків, і після їх кончини зробився зовсім вільним від життєвих турбот. Під керівництвом досвідченого старця-ченця преподобний Макарій почав провадити безмовне чернече життя і займатися рукоділлям. Спочатку він оселився в пустельному місці неподалік від селища, де жив, а потім переселився на Нітрійську гору в Фаранській пустелі.
Проживши три роки в пустелі, він пішов до преподобного Антонія Великого (+ 356 р.), отця єгипетського чернецтва, про яке чув, ще живучи в миру, і якого палко бажав бачити. Преподобний авва Антоній з любов'ю прийняв блаженного Макарія, який став його відданим учнем і послідов­ником. З ним преподобний Макарій жив трива­лий час, а потім, за порадою святого авви, пішов у Скитську пустелю (у північно-західній частині Єгипту) і там настільки просяяв своїми подвига­ми, що його стали називати «юнаком-старцем», тому що, тільки досягши тридцятирічного віку, він проявив себе як досвідчений, зрілий чер­нець. Тут преподобному Макарію доводилося боротися з бісами вдень і вночі. Вони волали, що не можуть перемогти його, тому що він має ве­лику зброю — смиренність.
Коли святому виповнилося 40 років, він був висвячений на священика й призначений насто­ятелем (аввою) ченців, що мешкали в Скитській пустелі. В ці роки преподобний Макарій часто відвідував великого Антонія, отримуючи від ньо­го настанови в духовних бесідах. Разом із двома іншими учнями Антонія преподобний Макарій сподобився бути присутнім при його блаженній смерті і як найціннішу спадщину отримав пали­цю преподобного Антонія, яким той підтримував у дорозі своє немічне тіло, пригноблене старістю й подвигами посту.
Разом із цією палицею преподобний Макарій прийняв особливо й дух Антонія Великого, як ко­лись прийняв його і пророк Єлисей від пророка Іллі. Силою його духу Макарій вчинив багато ве­ликих чудес. Одного разу преподобний розмов­ляв із черепом головного язичницького жерця, що розповідав про свої муки та про більш тяжкі й люті, що очікують на тих, хто пізнав ім'я Боже, але відкинув Його і заповідей Його не дотримував.
Через безліч народу, що приходила до ньо­го, преподобний Макарій мав мало часу, щоб в усамітненні віддаватися думкам про Бога. Тому преподобний викопав під своєю келією глибоку печеру, куди і ховався від тих, що постійно при­ходили до нього і порушували його молитву. Преподобний Макарій досяг такої сміливості у заступництві перед Богом, що за його молитва­ми Господь воскрешав померлих. Незважаючи на таку глибину духовного життя, він продовжу­вав зберігати незвичайну смиренність.
У роки царювання імператора Валента, (364-378 рр.), аріянина, преподобний Макарій Великий разом із преподобним Макарієм Олександрійським був переслідуваний з боку аріянського єпископа Луки. Обох старців схопили й, посадивши на корабель, відвезли на пустель­ний острів, де жили язичники. Там, за молитва­ми святих, дістала зцілення дочка жерця, після чого сам жрець і всі мешканці острова прийня­ли святе хрещення. Довідавшись про те, що ста­лося, аріянський єпископ був посоромлений і дозволив старцям повернутися у свої обителі.
Лагідність, смиренність і милосердя препо­добного преображали людські душі. Шістдесят років провів св. Макарій у мертвій для світу пустелі. Найбільше часу преподобний прова­див у бесіді з Богом, часто перебуваючи в стані духовного піднесення. Свій подвижницький досвід авва переніс у глибокі богословські твори. Його 50 бесід і 7 подвижницьких слів залишилися дорогоцінною спадщиною духо­вної мудрості. Вище благо й мета людини — по­єднання душ із Богом: такою є головна думка в творах Макарія.
Преподобний дожив до 97 років, незадовго до смерті (+ бл. 390-391 р.) йому з'явилися авва Антонія і авва Пахомій, які повідомили радісну звістку про близький перехід його в блаженні небесні обителі. Преподобний почав готуватися до своєї смерті. Через дев'ять днів йому з'явився херувим з безліччю ангелів. Коли свята душа преподобного Макарія була взята херувимом і піднеслася ним на небо, дехто з отців духовними очима бачили, що повітряні біси на відстані стоя­ли і кричали, що уникнув їх св. Макарій.

о. Христофор ГАНИНЕЦЬ,ЧСВВ

Категорія: Новини Церкви | Переглядів: 1018 | Додав: osbmpt1
Українська Греко-Католицька Церква Різдва Пресвятої Богородиці м. Лісабон Португалія