ЗАГАЛЬНИЙ: Щоб безробітні, безхатченки та особи, що проживають у важких обставинах, віднаходили розуміння, гостинність і практичну допомогу в подоланні своїх труднощів.
Христос Господь судитиме цей світ за тим, наскільки ми, люди, були чутливими щодо потреб інших: «Я голодував - і ви дали мені їсти, був спраглий - і ви мене напоїли, був нагий - і ви одягли мене, подорожній був - і ви мене в дім прийняли, був хворий - і ви навідалися до мене, у в'язниці був - і ви прийшли до мене». Людина часто уповає на свої сили, поки не зустрінеться з нездоланними труднощами, коли сама собі зарадити не в силі. Найчастіше такі обставини виникають не стільки з вини самої людини - економічна криза, криза ідентичності, чи навіть злісне шахрайство - й вона опиняється без засобів до існування, часто просто на вулиці. Очевидно, нам відомі випадки, коли декотрі нечесні особи використовують схильність людей до милосердя, й симуляцією «важкого стану» перетворюють прохання про допомогу на власний бізнес. Але це не означає, що між нами не проживають ті, котрі насправді знаходяться в великій нужді та потребують нашої допомоги. Тому молімося, щоб люди, від котрих залежить надання допомоги потребуючим, перш за все, державні чиновники, виявляли до потребуючих правдиве розуміння та надавали практичну допомогу. Також молімося, щоб державні уряди приймали такі закони, які допомагали б всім людям, котрі переживають важкі обставини, перемогти труднощі та могти, з матеріальною та моральною підтримкою, долати свої проблеми.
МІСІЙНИЙ: Щоб Церква була «домом» і з готовністю відчиняла свої двері для тих, хто змушений через расову чи релігійну дискримінацію, голод та війни, емігрувати в інші країни.
У притчі про доброго самарянина Ісус Христос непрямо наголошує, що ближнім для людини є не тільки брат по крові, а й чужинець, і тому кожний, хто слухає голос Христа, покликаний чинити згідно із його заповітом: «Іди і чини так само», тобто чини милосердя не зважаючи на расу чи національність. Хоча останнім часом у світі дедалі більше проповідується терпимість і толерантність щодо інших осіб, не менше виникають конфлікти та війни через расову, національну чи релігійну приналежність. Варто тільки згадати Святу Землю, провінцію Дарфур у Судані, масові безлади в Франції чи політичний конфлікт у Бельгії. Такі та подібні події спонукають багатьох людей покидати свої домівки та шукати захисту на чужині. Проте й там ніхто не чекає з розпростертими обіймами цих збідованих біженців. Саме тому слова Христові «усе, що ви вчинили одному із оцих братів моїх найменших - ви мені вчинили» залишаються актуальними для нас, християн. Тому молімося, щоб Церква в усіх країнах стала домом, де знайдуть моральну підтримку й допомогу ті, котрі страждають від різної дискримінації.
МІСЦЕВИЙ: Щоб родини в Україні були осередком миру, радості, взаємної допомоги та поваги.
У нашому житті часто стаються неймовірні речі. Наприклад, ми найбільше любимо свої сім'ї, родини, але часто саме з ними найбільше конфліктуємо. Останнім часом урбанізація та технологізація нашого суспільства спричинили те, що сім'я, родина перетворилися тільки в місце спільного проживання. Люди намагаються досягти успіхів у кар'єрі, отримати повагу в суспільстві, та, поряд із цим, приносять до своїх домівок відголоски різноманітних суспільних чи виробничих конфліктів. Тим часом, Бог сотворив людину, щоб вона була Його образом і подобою. Це найбільше виявляється в родинному союзі. Сім'я - це не тимчасове явище, а основна форма життя суспільства, основа виховання та психічного здоров'я. Тому просімо Бога, щоб він надихнув чоловіків і жінок, батьків і дітей проживати в мирі та радості, зносячи тягарі один одного, в постійній взаємній підтримці та повазі.
ПОКРОВИТЕЛЬ НА СЕРПЕНЬ СВ. ТЕОФІЛ (5 серпня)
Св.Теофіл був уродженцем Сирії. Він жив у другій половині II ст., а розквіт його діяльності припадає на 170-180 роки. Його твори свідчать про те, що він отримав солідну на той час освіту. Він навряд чи був «філософом-професіоналом», що аж ніяк не понижує св. Теофіла як богослова. З його творів можна припустити, що Теофіл знав єврейську мову. З творінь святителя залишився «До Автоліка», що складає три книги. Цей твір був написаний після 180 року. Інші творіння св. Теофіла - «Про історичні розповіді», «Проти єресі Гермогена», «Чудова книга проти Маркіона», а також, за Євсевієм Кесарійським, «Деякі катехитичні книги». Св. Теофіл був першим християнським письменником, котрий використав поняття «Трійця». Біблійний характер його богослов'я відбивається і на етиці апологета, основні контури якої визначаються десятьма заповідями. Св. Теофіла вважають необхідним рушієм для розвитку богословської думки свого часу.
о. Корнилій Яремак, ЧСВВ
|