ЗАГАЛЬНИЙ: Щоб священики, з'єднані з Серцем Христа, завжди були правдивими свідками турботливої і милосердної Божої любові.
Апостол Павло пише: «Бог Отець вибрав нас перед заснуванням світу, щоб ми були святі й бездоганні перед ним у любові. Він призначив нас наперед для себе на те, щоб ми стали його синами через Ісуса Христа, за рішенням своєї доброї волі, на хвалу слави своєї благодаті, якою він обдарував нас у любім своїм Сині. У Ньому маємо відкуплення Його кров'ю, відпущення гріхів, згідно з багатством його благодаті, що її вилив на нас щедро у всій мудрості та розумі. (Еф. 1,3-8).
В такому сенсі спасіння кожної людини має важливе значення. Серцем справжнього християнина, прибраного сина Божого, священика мають керувати слова: «Люби ближнього твого, як себе самого». І саме тоді християнство буде здорове та зріле, і свідчитиме всьому світові, що Христове серце б'ється у грудях Його послідовників.
МІСІЙНИЙ: Щоб Святий Дух покликав до місійної діяльності з-посеред наших спільнот багатьох осіб, готових цілковито посвятити себе поширенню Божого Царства.
Вічне життя має дві фази: початкову, яка існує тепер, і досконалу - в майбутньому світі. І це життя тісно пов'язане з вірою. Хто вірує, має життя вічне і переходить до нього з гріховної смерті. Отже, віра - це умова і наслідок вічного життя і Царства Божого, яке є в нас. Тому з цього випливає наступне: якщо Бог є в нас, то ми перебуваємо з Ним у спільноті, а це позначається на стосунках з іншими людьми.
Для людей, які ще не просвітлені Христовим вченням і є далекі від такої спільності з Богом, з-поміж існуючих богопосвячених спільнот Святий Дух кличе тих, які готові цілковито присвятити себе поширенню вістки про Царство Боже. Христос, який є причиною нашого нового життя, чинить, що особа, покликана до такої місії, стає немов "alter Christus" - другий Христос, стає вмістилищем Пресвятої Тройці. А цього зразка для своєї душі бажає кожен християнин і Христова Церква загалом. Потрібно тільки бути відкритим на ласку, яку дає Господь.
МІСЦЕВИЙ: Щоб покликання хлопців і дівчат до богопосвяченого й свяченичого стану залишалося незалежним від впливу сучасної культури, яка часто релятивізує дійсність і робить нездатною молоду особу до відкриття на божественне.
Нелегко сучасній молодій людині почути: «Ходи за мною!» А навіть якщо і почує ці слова, то важко дати відповідь. Причиною мовчання є багатоголосся іншого походження, яке атакує з усіх боків хлопців і дівчат. «Роби кар'єру, виходь заміж, створюй сім'ю, народжуй дитину, сідай за комп'ютер, іди на дискотеку, лягай спати», - варіантів може бути безліч. «Візьми Святе Писання, класичні твори відомих письменників, залишся деякий час наодинці і послухай, що каже тобі розум» - таке часто відмовляються чути. Життєвий ритм теперішнього часу спонукає молодих людей до руху і задоволення, які ведуть часом до поспіхом прийнятих рішень і вибір свого майбутнього. Молоде покоління надає перевагу тим пріоритетам, за якими женеться більшість, а це далеко не завжди є критерієм правильності обраного шляху. Вникати в суть речей немає часу - от і вибирають те, що має «гарну обгортку». Але коли настає час «їсти середину», тоді починаються труднощі, нарікання і незадоволення собою. Тому так важливо знайти час, захотіти почути Творця і своє серце, щоб потім дати відповідь розумом і вірою, а не пожинати до кінця життя наслідки помилок.
ПОКРОВИТЕЛЬ НА ЧЕРВЕНЬ
МУЧ. ТЕОДОСІЯ (11 червня)
Свята мучениця Феодосія Тирська постраждала в 307 році. 11 червня святкуємо перенесення її мощей в Константинополь, а пізніше до Венеції.
Сталося це під час гонінь християн, яке тривало вже п'ять років. Сімнадцятилітня Феодосія підійшла до засуджених на каторгу послідовників Христа, які знаходилися у Преторії. Був день Пасхи, і мученики говорили про Царство Боже. Свята Феодосія просила їх пом'янути її, коли вони стануть перед Господом.
Воїни, побачивши, що дівчина вклонилася в'язням, схопили її і відвели до правителя Урбана. Правитель змушував дівчину принести жертву ідолам, але вона відмовилася, визнаючи свою віру в Христа. Тоді святу передали на жорстокі катування, тіло її розшарпували залізними кігтями так, що оголили кістки. Мучениця мовчки і з радісним обличчям переносила страждання, а на другу пропозицію правителя принести жертву ідолам відповіла: "Божевільний, адже я спромоглася приєднатися до мучеників!" Тоді дівчину з каменем на шиї вкинули у море, але ангели піднесли її з морської безодні. Розгніваний правитель наказав віддали мученицю на поталу звірам, але мучителі, побачивши, що звірі її не чіпають, відрубали їй голову. Вночі свята Феодосія з'явилася своїм батькам, які намагалися вмовити свою дочку не йти на страждання. У світлому одязі, з вінцем на голові і сяючим золотим хрестом у руці мучениця сказала: "Дивіться, якої великої слави ви хотіли мене позбавити!"
о. Христофор ГАНИНЕЦЬ, ЧСВВ
|